Follow on Bloglovin

Thursday, September 19, 2013

Oppgave, utgangspunkt i karaffel

I faget som heter "bilde", skal vi male/tegne en karaffel på et A2-ark. Vi må bruke farge, men vi kan velge om vi skal bruke akryl, akvarell, fargeblyant etc. Vi skal velge et følelsesord og arbeide med karaffelsens positur (form) som uttrykker denne følelsen. I oppgaven står det også at vi skal eksperimentere med ulike fargevalg for å forsterke det ordet. Skal i tillegg legge inn andre elementer som kan tenkes forsterke ordet som er valgt.

Jeg skisset og malte litt først for å få inspirasjon.

  Så kom det opp et følelsesord i hodet mitt, og jeg jobbet med posituren ut i fra det.

Deretter tegnet jeg den på nytt, og valgte litt farger som symboliserer dette ordet. Kan dere se hva slags ord jeg har valgt? Avslører det når jeg er ferdig med oppgaven, da skal jeg vise dere resultatet også.

2 comments: